Wojciech Hawryszuk - 1953-2020

Myśli przyłapane - cytaty, komentarze, zapiski...

Wedle sformułowanej w pierwszych wiekach chrześcijaństwa zasady życia duchowego, do grzechu nie może dojść inaczej, jak najpierw w ludzkiej wyobraźni.
Roztrząsanie jej zalet i wad, począwszy od III wieku, zajmowało uwagę ascetów, zwanych ojcami pustyni. Wśród negatywnych cech wyobraźni wymieniali między innymi jej umiejętność swobodnego łączenia ze sobą spraw i rzeczy, które w realnym świecie nie tworzą istotnych powiązań. Dostrzegali w tym główną przyczynę skuteczności wszelkich złudzeń i pokus, dlatego usilnie zalecali kontrolę wyobraźni przez praktykowanie duchowej trzeźwości. Głosili, że nikt, kto jej nie osiągnął, nie może uchodzić za człowieka oświeconego, mędrca, którego wyobraźnia wolna jest od fantasmagorii. Rzucam więc wyzwanie wszystkim śmiałkom, gotowym zmierzyć się z meandrami własnych wyobrażeń o sobie i otaczającym ich świecie.
O. PAWEŁ GUŻYŃSKI , 6 września 2019 "Pokutę nakazaną odprawiłem" WP Magazyn

Niech mnie kule biją - też ładana nazwa, ale jej nie proponujemy. Ile tych fantastycznych pomysłów lęgnie się w głowach rockowych, funkowych, regowych, jazzowych, ludowych, punkowych, hiphopowych i wszystkich innych. A co myślą sobie oboiści, uwikłani w klasyczne schematy, tego nie wie nikt. I niech tak zostanie.

Muślin - słodko-ostry Funky szorstkie brzmienie głosu,dobrze gdyby chrypa oraz bardzo emocjonalne podejście do wykonywanej muzyki. 
Syn Geodety - erotyczne gadżety w estetycznym klimacie fetyszyzmu, do tego mieszanka nujazzów, ambientów, oraz wyrazistych kleksów miękkiej pianki biesiady turystycznej 
Stasiek - swing  zeszłoroczny, płaskie synkopy, i do tego wszystkiego ekstremalna mutacja pyrzyckiego folkloru.
K
osmyk Rubika
- odkurzone stare, dobre rootsy, pazurzasty rozkrzyczany, taneczny dancehallu, żegluje ostatecznie okolicach psychodeli. 
Sobaka - pierwotne fascynacje zespołu to jazz, dub, lo-fi i firmowy, łemkowski improwizowany chorał bieszczadzki.
Trzecia Nerka - transowe numery grane unisono z mosiężnym fletem prostym, skerza gitarowe oparte na afrobeacie i funku, krótkie przebieżki rockowe, ambient, acid jazz, space, kraut, itp np. salsa i calypso, miejskie podziały przeszkadzajkowe, step grupowy, improwizacje bałkańskie na trzech przestrojonych saxohornach.
Niepodległość Sieci - współczesna improwizacja szemrana. Nie istnieją granice gatunkowe.
Tuśmi - fascynujące szepty mariaci i frankojazzu z Nowego Orleanu, nieledwie pyłki kartagińskiego, arabskiego piasku. 
Mięsień Gładki - świeży instytucjonalny ferment szczodrych karaibskich bębniarzy,smaczki parkietowego slow fox'a oraz roots clash i klasyka nowojorska; foundation i londyński , często prezentuje także UK Roots oraz dub z Jamajki i Londynu.  
Która - charakterystyczna szczecińska piosenka literacka, blues,  
Niespodziewana Pogoń żółwia - formacja apolitycznej edukacji genderowej,
Beżowy - metafizyczny toxic w najtwardszej swej odmiannie ELECTRO INDUSTRIAL, z wilgotną d'n'b oraz zielonkawym po brzegach breakcore. składy klasyczne, gitarowe.
Rechot - eksperymental z ciężkimi dżwiękami spod znaku dnb,z estetyczną makramą tłustego rockaliwerpulskiego rocka,
Padają jak Muchy - off roots, brzmienie i oddech pulsującym, pachnącego, konopnego reggae,
Luki - chilloutowe przestrzenie takie jak nujazz, triphop, ambient. 
Jelita Leśnej żaby - radioaktywna raga, celebracje cyfrowych brzmień, rockowych, awangardowe,też popowych; to warunek zgodności semantycznej, nazwy z treścią muzyczną.   Tasak - atmosferyczny drum and bass, który niewątpilwie będzie pomocny w trawieniu
wielkanocnego obiadu.
Mazut - poszerzony kabaret, dowcipne teksty, podwójne dno, ukryty sens, dużo życiowej prawdy.
Flis Odrzański - konglomerat muzyki współczesnej i odmian cięższych pozytywnym nałogiem beatboxu jamajskie brzmienia; noise, muzyka elektroniczna i rock alternatywny. 
Zakwas - piekarnia dobrych bitów groove, deep house i nujazz, już dziś nie można bez niego, jeżli chcesz się pokazać przed normalnymi ludźmi - ci nie przegapią.
Mętna Pigwa - błekitna improwizacja i kompozycje transowe, noise,  świeżość buntu, "szczery przekaz emocjonalny i brak wyrachowania" [Alter Ego 2007].
Biała Szosa - spróbujcie instrumentów z epoki m.in. dwa egzemplarze gitar "Jolana" i klawisz Weltmeister, MOOG bateryjny, komora pogłosowa, marimba wiśniowa i tykwy mołdawskie. Może to wszystko zagwarantować niezwykłązwartoś konstrukcji utwórów.
Stolik - feministyczny ambient, skandynawski song autorski, krajobrazy praskie i bielańskie, Miejscami czeski humor
Usztywnienie stanowiska - Britpop, obsceniczna alternatywa.